Deichmann: Brug mobilen i butikken
Flere og flere danskere bruger deres smartphone til at købe ind. Den nye trend er, at den ikke bare bruges til online indkøb på farten eller hjemme, men også ude i den fysiske butik.
Skohandleren Deichmann har netop lanceret sin nye danske app, som skal gøre det lettere for kunden at få informationer om varerne i de fysiske butikker. Kunderne kommer nemlig tættere på Deichmann, når de bruger scanneren i butikken.
Med den nye app, kan kunderne således få informationer om varen er på lager i den rigtige størrelse, om den findes i en anden butik eller er på lageret i online shoppen.
Desuden giver appen direkte adgang til inspiration fra det nyeste kundemagasin SHOE FASHION og til Deichmanns seneste kampagner.
Butikapps er anderledes
Flemming Birch er partner i konsulentbureauet Birch & Birch Consumer Trends. Han er ekspert i forbrugertendenser og detailhandel og ikke overrasket over, at Deichmann nu bringer den nye app på banen. Han mener, at en app fra en butik som Deichmann har sin egen særlige berettigelse:
- En butiks egen app adskiller sig fra almindelig browsing på hjemmesider, byens app, indkøbscentrets app, markedsplads-apps og (geo)sociale medier ved at rette sig mod butikkens allermest loyale kunder. Derfor er det butiksapp'ens op-gave at knytte de loyale kunder endnu tættere til butikken, og det gør man ved at gøre deres hverdag nemmere, eksempelvis ved at reducere tidsspilde.
App skaber bedre kontakt
Julia Schmitz, administrerende direktør for Deichmann i Danmark, forklarer, hvorfor Deichmann satser på mobilen:
- Mobilen spiller en stadig større rolle i vores liv. Det er kun en naturlig udvikling, at den indgår i shopping-oplevelsen gennem en app. Vi vil gerne tilbyde multichannel shopping, sådan at kunderne kan browse igennem vores udvalg online og handle i butikken - eller kigge i butikken og bestille online. Vi ser hele tiden på, hvordan vi kan udvide vores digitale tilbud
App’en giver adgang til Deichmanns mobile online shop, som man selvfølgelig også kan bruge, når man står i en af Deichmanns 36 butikker i Danmark.
- Det er ikke et spørgsmål om enten-eller, men om både-og. Vi betragter ikke online shoppen som et isoleret forretningsområde, men som et stærkt og uundværligt service-værktøj, der ideelt set kompletterer og understøtter vores butikker, siger Julia Schmitz.